Jul 21, 2011

dah macam 'puan' tak pun makcik-makcik lah cikgu...

haha. hari ni first time dalam sejarah pergi sekolah kot pakai sesimple macam ni. penangan pergi latihan 1s 1m (satu sukan satu murid) punya pasal. dua hari pergi training tegang urat segala. bab kata ida madiha, jalan dah macam kingkong ha. aku jawab eh bukan, kingkong yang jalan macam kita... :P


hari ni dalam hati geram nak m.c jek tapi fikir-fikir kesian kat cikgu-cikgu tu asyik merelief, rasa tak sampai hati pulak. lepas tu, bersiap jugaklah ke sekolah dengan penampilan yang sesimple yang boleh. takde simple dari ni dah. nilah palinggggg simple dan hampeh aku pakai kot. tobat tak buat dah. huhu.


ayat pertama dari kakak-kakak cikgu tu...
"eh dah gano ni. gi training sukan sampai hilang jangok"
 "dah rane ni, insaf dah ko... mace ustazah jah"
" wei pia, apa jadi dah ni? yang selekeh sangat. dok, pelik aku weh, sekala semek ni jangok kemain"
" aku rasa murid pelik tengok cekgu pia hari ni"
" olohh, serupa orang malas jek..."


antara ayat-ayat yang berbunyi. apa ke pelik benar gaya aku ni...? muahaha. memang pelik lah kot. sebab jarang aku pakai tudung bawal. kalau pakai pun, mesti aku fesyen kan tudung tu. ni aku jerut macam tu jek dengan cincin. dulu masa kat U, kalau lambat bangun tidur ni jek fesyen aku gi kuliah. tapi masa tu tak pelik, sebab dah biasa.


betul cakap kakak tu. budak-budak pun semua pelik.
"cikgu, dah macam professor"
"cikgu, gaya baru ke...?"


itu takpe lagi.. tapi yang ni ha...
"cikgu, dah macam orang dah kahwin lah. dah macam puan"


lagi best...budak-budak yang rapat dengan aku lah. yang selalu akan ushar fesyen shawl aku pakai dan selalu akan mintak tutorial pakai shawl tu...
"cikgu...apa ni... macam makcik-makcik dah..."
"cikgu... takmo lah pakai tudung bawal gini..."


sedih, sob sob sob... T___T (sedih tapi senyum ;P)
happy sebab aku tahu apa benda student suka tak suka pada penampilan cikgu dia, kan? so, memang betul. penampilan diri kita sangat penting. kadang-kadang student boleh fokus kat kita sebab penampilan dan attitude kita dengan dia. betul...


tak payah nak berkasta dan kerek sangat dengan budak. once they love u, hormat, dengar cakap, so, jadilah kawan dengan dorang. bagi dorang tahu apa benda yang dorang nak tahu. share dengan dorang apa yang tak salah... okeh?


contoh lah.. dorang suka kasut awak. dorang tanya beli kat mana? kongsilah k. even beli kat uptkown danau kota, cakap jelah... ye dak? benda tak salah. jangan nak jawab, eh awak sebok apesal?


atau, cikgu bila nak kahwin? ohh soalan tu memang sentap nokksss, tapi jangan bagi jawapan yang menyakitkan hati mereka balik. boleh?


dan... satu benda dalam masa yang sama, jangan bagi muka sangat sampai pijak kepala. selalu cakap dengan dorang, saya baik dengan awak, sebab awak berperangai baik. once u be rude, i will be more than that. mengerti?


tapi ayat aku selalu macam ni ah...
kalau korang taknak susah, jangan bagi cikgu susah. sebab kalau cikgu susah, cikgu akan buat korang lagi susah. (dengan mata luas, tembus mata budak sorang-sorang. kekeke)


means, siapkan kerja sekolah aku dan buat apa aku nak, senang ah. hati saya senang, hati awak pun senang, kan???

makcik bedah balik dari pasar...:P

bertambah legam. dua hari berjemur tengah panas. paling jadi mangsa ialah tangan. muka boleh lagi tempek krim.

suka bila orang mengomen. even sesetengah orang tak selesa orang komen apa dia pakai, tapi aku suka.... dapat tahu apa yang sesuai dan tak dengan kita, kan?

kakak-kakak tu tadi ada bercakap pasal jodoh. orang itu orang ini... sampai aku tersipu malu. eceh ceh :P ada yang berbunyi, ahh hot betul pia. apa yang pasti, rupa ke harta bukan ukuran untuk pemilihan jodoh dan saya terima sesiapa pun orang tu if dia jodoh saya :) apa yang pasti, istikharah tu tak pernah berakhir...

paling best, ada yang cakap.. eh saya ingat safia dengan anak pengetua...muahahahhaha :P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)