Jul 26, 2011

bukan hipokrit

macam ni, kalau rasa tak berani nak hadap, nak buat, jangan cakap banyak. duduk diam-diam. bawak jalan masing-masing. ikut haluan yang patut dituju. kita ni kan bukan budak kecik. ada akal sorang satu. boleh fikir mana yang baik dan buruk untuk kita kan...?


tak perlulah kita meneruskan dan menyakiti hati sendiri dan hati orang lagi. berbuat seperti sudah tiada apa-apa, tapi masih ada. aku bukan orang yang hipokrit, dan jugak bukan lalang. sekejap cakap macam ni, sekejap cakap macam tu.


ye, aku berani hadap apa yang aku buat. bukan menang atau kalah sebabnya aku ingin berlawan, tapi hanya untuk kebenaran. itu saja. tapi kalau kebenaran pun kau nak tutup, mengembek kat belakang, buat itu ini, dan akhirnya cakap kau tak boleh, macam konon-konon kaulah mangsa keadaan, tak payahlah weiii...


macam orang cakaplah, hidup ni pilihan kita... kita yang tentukan. sama ada berani atau tak... setuju...?


dalam hidup, kalau nak persoalkan pasal ADIL, sampai mati pun takkan adil punya. sebab kita ni hanya manusia... sebab tu aku tak pernah mintak keadaan ni adil untuk aku, tapi, sekurang-kurangnya aku harap, kau tahu untuk berbuat sesuatu untuk aku...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)