Apr 25, 2011

boleh ada hati perut sikit tak?

manusia ni... kadang-kadang dia bergerak terlampau ikut kata hati dia. dia tak fikir dah apa yang orang lain rasa. yang penting, den pueh hati. apo de kiro? kan, kan....? tapi pernah tak kita terfikir, hidup ni ada hukum karmanya. hari ni kau kat atas, esok lusa giliran kau pulak kat bawah, macam mana? pernah tak kau fikir macam mana kau nak hadapi semua tu time tu...?



hari ni, memang sesedap rasa kaulah nak cakap itu ini. apa nak fikir hati orang? hati aku tengah sakit. bagi dia rasa sakit jugak. ha, itulah cara kau. ahh bodoh. kalau kau bulih buat perangai macam lembu, otak letak kat kaki, jangan kau fikir orang lain pun sama.



bendanya kau dah tahu... orang tu tak bersalah dan dia pun mangsa keadaan, boleh tak kau fikir tentang apa pulak yang dia rasa? seronok, puas hati bila dapat sakitkan lagi hati orang yang sedang sakit?



sejauh mana sangatlah puas hati tu.... tak ke mananya...


hidup ni biarlah ada perikemanusiaan dan hati perut sikit. tak ruginya kalau bersikap macam tu. sebab kita ni ada keluarga, adik beradik dan mungkin ada anak-anak nanti. mungkin benda tu tak jadi kat kita, tapi jadi kat dorang pulak, siapa yang tahu????

6 comments:

honey roses said...

marahnye kak pia. takutttt..... T________T

may ALLAH bless "them". :)

Peri PiA said...

kadang2 mmg xfhm btl dgn perangai manusia sesama manusia


what u give,u get back

nukilanaffiza... said...

hmmm..memang kita utk disenangi org kena berhati perut sikit...kena ingat...mana tahu ditakdirkan keluarga kita plak kena mcm tu...so kena berhati perut...kalau kita baik dibalas baik...kalau sebaliknya...wallahualam...

soffya cik bulan said...

HR,
he...
emosional dlm tulisan je.
kt luar steady dear. hehe

yup... semoga begitulah :)

soffya cik bulan said...

peri pia.
yupp, what goes around comes around..

soffya cik bulan said...

nukilanaffiza,
betul tu... kalo krg perikemanusiaan,
tk kemana nye hidup ni kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)