Aug 11, 2011

Susah untuk jaga hati banyak orang kan?

sama ada kat FB, atau kat blog ni, apa yang ditulis mesti berhati-hati. karang elok-elok makan nasik, ada pulak yang makan hati. ye dak? status, kandungan entry... semua kena jaga. kadang-kadang dan selalunya memang tak tuju kat sesape pun, tetapi banyak pula yang terasa. so, be aware right?


sama lah jugak dengan saya yang menulis ni. tak suka okeh kalau kawan sendiri yang makan hati/terasa dengan status yang ditulis. sebab, memang tak suka sebenarnya buat status tuju-tuju ni, melainkan ekpresi emosi/fikiran serta perbuatan tika itu sahaja.


sebab tu, memang tak pernah ada kot status marah dengan perihal kat sekolah ;) kalau bab gumbira/exciting sahaja yang dipost kat wall tu. tak percaya, bulih chek? bab merungut-merungut melampau/ekspresi marah geram itu bukan koje saye sebab saya bukan jenis bergituan.


dan, sama jugak lah dengan belog ini. nak post something kan, mesti fikir panjangggggg dulu (sambil tangan buat ekspresi panjang macam depan anak murid kat sekolah. eceh) 'eh kalau tulis nihh, hagak-hagak ada yang marah/terasa/kecik hati/hangin tak...?' contohnya beberapa entry sebelum ini. kalau orang yang tak suka kita tu, pedulik hape lah kan. tapi ni kengkawan yang kita suka dan kita sayang...;) yang risaunya bila mereka membaca, kot-kot terkecik hati atau sendiri ada tafsiran dengan apa yang kita tulis.


contoh lagi ah, contohnya kanlah... post gambar kat bawahhhh entry nihhh... mungkin ada yang buat tafsiran sendiri yang kita post sebab tak mau lagi kawan dengan sekian-sekian itu, atau sebagai warning. haha. sangat tak tepat okeh kalau itulah tafsiran kekawan sekalian.


gambar itu dipost dengan tajuk sahaja. dipost untuk jaga hati orang juga. taknak post pun sebab jaga hati orang juga. tapi memang no description sebab memang malas nak buat description apa-apa. banyak hati nak kena jaga nehh. dan sebagai manusia biasa, takdapatlah hamba nak jaga hati semua orang. tetapi, tak pula ingin kehilangan kengkawan tersayang ye ;)


dan satu, ingin sekali meminta, buanglah segala rasa yang ada itu... melainkan rasa atas dasar persahabatan yang sebenar-benarnya kalau benar bagai dikata. kan lebih ikhlas, manis dan elok sebenarnya...kan??


cuba lihat persahabatan yang ikhlas, pasti kekal ke mati jua... kan?? =)


gambar zaman study dedolu... takde keje dengan webcam. HA HA

 Tanjung Malim, 2009 ;)

berbalik isu lupa besday semalam... bestiest saya terus cakap macam ni...
besday sayer tlg jgn lupa okay...kalu awak x lempang biar sayer jek lempang laju2 kalau awk lupa..hehe


HAKHAK. hagak-hagak, kalau aku lupa, aku yang nanges kot. wawawwa.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)