Apr 29, 2009

Berhenti Berharap

Lagu ini...bila dengar, hati yg patah, pasti akan makin parah...

aku tak percaya lagi
dengan apa yang kau beri
aku terdampar di sini
tersudut menunggu mati

aku tak percaya lagi
akan guna matahari
yang dulu mampu terangi
sudut gelap hati ini

aku berhenti berharap
dan menunggu datang gelap
sampai nanti suatu saat
tak ada cinta kudapat

kenapa ada derita
bila bahagia tercipta
kenapa ada sang hitam
bila putih menyenangkan

aku pulang, tanpa dendam
kuterima kekalahanku
aku pulang,tanpa dendam
kusalutkan kemenanganmu

kau ajarkan aku bahagia
kau ajarkan aku derita
kau tunjukkan aku bahagia
kau tunjukkan kau derita
kau berikan aku bahagia
kau berikan aku derita

rebahkan tangguhmu
lepaskan perlahan
kau akan mengerti semua


pia says:
berhenti berharap...harapan seakan2 tlh hilang...

jadi, haruskah utk terus berhenti berharap???

******

.soalan?soalan?soalan?...

soalan utk kamu, pembaca2ku...

jika kamu tahu, si dia menggatal di blkg kamu atau kamu tlh diduakan...(baik lelaki, mahupun wanita...apkh kamu msh akn terus bertahan dan berharap????atau memberikan harapan????)

11 comments:

Runnitaf said...

susa nk jwb soalan tu. tp klu si dia TERcurang disbbkn tak reti2 nk thn perasaan tu, and dye bgtau kt kte n mnta maaf..itu msh bole dimaafkn.
Pstikn prkra tu bknnye brlaku lbey drpd 2 kali. klu lbey tu mmg melampau.

:)

rubbysuzy_86 said...

aik pia...bertemu kite di blog....hehehe...senyum sokmo deh!!!!

.GadisManis. said...
This comment has been removed by the author.
.GadisManis. said...

yes suzie...
jumpe lg...hehe.
suke la..

.GadisManis. said...

betul tu runnitaf..
akak..ssh nk ckp la..lau kena btg hdung sndiri..hehe
mcm mne nk hndle mnde nie...

so kamu cmne, si dia pnh curang ke???
????=]

mawar @};--- said...

klu si dia curang sebab memg nk menggatal.. of course, i am.. berhenti berharap.. so, tgk keadaan lah.. hehe.. tp kalu kita plak yg curang cane ye?

.GadisManis. said...

kih3..mawar3...
adkh anda curang ye???
or kantoii dh..huk3
msti dop ork..

btul tu, lau ikut teori, msti la dh gtl sgt diyer tu, tggl jelh dop.wtnpe berharap2 lg..tp praktikalnya mcmane??lau kite ni jiwa pemaaf??mcm kwn ambe tu sorg...sokmo je gewe diyer ade tine lain,siap gaduh2 bsr lg, puas nsht dh..lau 1x dua tu leh la lg, tp ni nth bpe bls kali dh...tp sbb syg, diyer tk dpt gk tgglkn..
so cmne yerp???

lau kne btg hdg sndri,bru tau lh cmne rase..n ms tu x reti nk hndle..
pia skrg ngh bersedia...
tkt...hu3

tp mcm mawar tnye..laukite plk yg curang???he3..cmne yep??

curang...no diz words in my life.he3.hope so lh.

.pencinta setia.

mawar @};--- said...

semua org punya perspektif tersendiri.. dn punya cara tersendiri utk terima ssuatu yg dh terjadi 2 kn.. pape pun, simpati tuk kwn pia tu.. moga psgnnya bljr tuk lebh setia...

bgus la klu pia leh jd pencinta setia.. bertuah si pasangan.. klu sama2 setia alangkah lg indahnya.. tp mawar? setakat ni x bape nak jamin.. bukan sebab gatal erk.. tp sebab 'sesuatu'.. ha2.. (sempat lg nak bela diri kn).. w/apa pun.. moga diri ini x kan tergolong dlm kategori org2 yg melakukan kecurangan itu..

;)
bersedia lbh baik..

.GadisManis. said...

huhuhu...
xpela..tiap dr kite pasti punye cerita sndiri...
yg pntg, thu apa yg kita perbuatkan...
betol??

=]
yup,bersedia lbh baik...krn kita xthu, dn xkn tahu apa yg bkl terjadi...

1 lg walau sejauh mne pun kite mncuba utk setia, berharap, mmberi hrp...ttp jika ia bkn jdh kita, wat can we say...rite??bila DIA kata jadi, maka jadilah...

waAllahualam bissawab...

rubbysuzy_86 said...

tp dunt worry la cik pia..mai percaya,cik abe saypu...sayang mati sama kamu.....hehehehe

Peri PiA said...

pia cayang dulu hidup akak seakan2 begini,Alhamdulillah ade hikmah disebalik kegagalan yg dahulu.
Lagu ini sgt mendalam maksudnya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)