Mar 27, 2010

manisnya cinta...cinta monyet ataupun cinta pertama?


credit to pakcik google



masa bercinta, tak ingat dunia.semua nampak elok, semua membahagiakan.kentut pun bau wangi. mungkin itu orang, tapi ada juga sesetengah orang, yang tak elok, tetap tak elok...cuma bila yang elok tu, fuyohhh, nampak puluh-puluh kali elok la...indah di mata jua di hati la konon. rasa mahu puji berbakul-bakul dan tayang kat semua orang yang baik tentang dia tu.lepastu, nak laung kat semua..."nilah bf aku...." cepat je declare, kan?






mungkin anak remaja yang baru akhir baligh mahupun baru habis hingus, teringin sangat nak kenal apa itu cinta, kan?sama la macam kita dulu...bila tengok kawan dah meroyan gila cintan, kita pun teringin nak macam tu juga.mungkin masa tingkatan satu (tahun mula-mula pakai kain biru muda) eleh, beli cekelat 20 sen pun minta duit dengan emak lagi, ada hati nak bercinta.nak berdating, kan?ishhh...malu kat monyet je, kan?





masa tu kita panggil cinta monyet ke cinta pertama?kalau cinta monyet...agak-agaklah, kenapa orang panggil cinta monyet eh?takkan la sebab orang tu bercinta macam monyet?ataupun sebab monyet je yang pandai bercinta macam tu??ataupun orang tu yang monyet dan perangai macam monyetkah?he....pelik.nanti sama-sama kaji, kenapa digelarkan demikian, okay?




apa beza cinta monyet dengan cinta pertama? mengikut kefahamanku, cinta monyet, cinta gatal-gatal masa mula-mula nak kenal cinta, ataupun cinta kat bangku sekolah.masa tu berhingus lagi...tapi kalau cinta pertama pula, cinta yang betul-betul buat kita kenal cinta, kan?dan biasanya cinta pertama ni, cinta mati punyalah...maksudnya, cinta gila-gila sampai boleh bawa mati, tahu???




cinta pertama...kalau clash tu, mahu terjun bangunan 60 tingkat bodoh-bodoh macam tu je.tak ingat apa dah.meraung keluar air mata darahlah jawab dia (ada ke air mata darah?hiperbola betul..wah wah wah)...lepastu ingat dan ingat juga dengan dia.sampai dah kahwin pun kadang-kadang, still ingat lagi. terbayang-bayang...sampaikan kalau pasangannya kahwin dulu pun, dia tetap terasa sedih walau lama dah tak ada apa-apa.nak pergi kenduri kahwin dia pun tak sanggup la...lalu depan rumah apatah lagi, nampak je bumbung umah pun dah meleleh air mata..





lepastu, kalau yang obsessed sangat, mahu dibunuh-bunuh je si ex-nya.kalau si ex-nya ada gf baru dah, habis lah si gf tu juga turut kena.habis jahanamlah segala.perang macam nak kiamat...hisshh...(saya pernah jumpa tahu dan pernah diserang oleh perempuan sebegitu..ish, menakutkan!itu yang jenis tak berapa nak waras lah...tapi nak salahkan dia tak boleh juga.cuba kita duduk tempat dia, apa pula yang kita akan buat kan?sebab tu, den sabau aje...)





itulah penangan cinta pertama...;)

tapi...walau cinta monyet ke, cinta pertama ke...biasanya ia pasti akan meninggalkan sesuatu yang manis untuk diingati...kan?itulah...manisnya cinta...(nak muntah pula rasa....jiwang yopp!!)



dan ini jeng jeng jeng....(scroll sampai bawah, okay)

.
.
.
.
.
.

.
.

.
.
.

.

.
.

.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.




....ini lah cinta pertama saya...mr syawadi.bff saya juga kini.hu...ada lagi gambar lama ni.dia yang sent untuk buktikan bahawa saya tak comel seperti dulu.huhh (tak tahan ayat....sudah-sudah perasan!kau memang tak pernah comel pun woiii)






p/s:kadang-kadang tak pasti mana satu cinta monyet saya...dan mana satu cinta pertama...ishh

p/s:tapi cinta pertama yang di atas itu, baik dengan saya sampai hari ni...best, kan?sejak saya putus tunang la...kami boleh je lepak sama-sama, makan sama-sama, cerita tentang diri dan cinta masing-masing, dan saling tolong-menolong...saya selalu doakan dia bahagia, harap dia pun sama...

8 comments:

ardinihumaira said...

:P dni pon tatau monyet ke kera ke ape.. yang pasti.. tetiba ado deen.. kih3..

Tihara said...

cinta pertama ku telah menjadi yang terakhir hendaknya ;)

~aSHa~ said...

wah xbf jadi bff...caya la...mesti best kan...byk kenangan..

skrg ni dgn sape plak?
u org kemaman ye? dekat la kita..nice to know u

soffya said...

ardinihumaira,
hu..kelas gitu dini kite..hope keal hgga ke akhr hyt ehh

soffya said...

tihara,
itu lg best...pertama dan terakhir

soffya said...

asha,
hu..kngn banyak..tp biarkn sj dlm igtn sndiri.hee

ye, org kmn.kamu?

nice meet u 2...;)

Peri PiA said...

ku sedih,bkn pengomen pertama nge~
1st love,tak kan mudah dilupakan

p/s-100 follower :),muahhx

soffya cik bulan said...

peri pia,
jugn bersedih syg...
krn kamu adlh pengomen terbaik.itu selalu dan pasti...;)

ye, itu angka genap yg hebat utk blogger cabuk sptku..ishh..;D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)