Mar 30, 2010

kalau kita macam tu, tak semestinya pasangan kita pun macam tu...

kalau kita setia yang amat dengan dia, tak ada masa untuk curang dengan dia,
tak semestinya juga dia begitu setia dan tak ada masa untuk curang dengan kita...kan?



kalau kita tak sampai hati untuk menipu dirinya,
tak semestinya dia juga tak sampai hati untuk menipu kita....kan?



kalau kita selalu punya waktu untuk dia, selalu bersedia untuk dia,
tak semestinya dia juga akan selalu ada bila kita memerlukannya....kan?



kalau kita berikrar dalam diri untuk mencintai dia sepenuh hati,
tak semestinya juga dia tekad mencintai kita separuh mati....kan??





ye..yang kita buat, takkan selalu dan tak semestinya itu dia akan buat.kita penuh pengharapan mencintai dia sepenuh hati, tapi dia?ohh....memusnahkan lebih mudah dari membina bak kata Elyana dalam tak tercapai akalmu.he





p/s: sudah serik dengan lelaki penipu dan tak setia...ya Allah, jauhkanlah dengan lelaki sebegitu lagi.biarpun yang datang kini tidak manis mulut bibir mesra, daku harap tidaklah hatiku terluka dengan kecurangan dan penipuan..itu saja.


p/s/s:daku insan setia...dan dia tidak begitu.maka, tidaklah kami dapat bersama...;) kan Allah itu maha tahu?






15 comments:

eD's photography said...

sabarlah ye...nada anda bersiul kecewa...hmm..tabahkan hati..ada hikmah dsebalik apa yang berlaku..chill :)

Peri PiA said...
This comment has been removed by the author.
Peri PiA said...

sygggg,b strong ok anything let me know

memusnak lebih baik dari membina-btl tu

ku doakan yg terbaik utk rumah tangga ku n utk mu(future)

nge~,semlm ade menonton kah?3 Abdul

maaf ku selalu salah ketika menaip..

ardinihumaira said...

be strong! tabahkan hati... kita selalunya dipertemukan dengan yang salah supaya kita lebih matang untuk menghadapi yang benar... :)

helena's said...

setuju sangat ngan statement,,

cikhel doa hari2 moge tak jumpe lagi lelaki macam tu..takmau..sakit nanti!sakit sangat!huhu

soffya cik bulan said...

ed,

ye..sabar itu kan separuh drpd iman.;)insy...ketabahan memang sentiasa ada, tp kdg2 pasti terkenang..hua3, gila jiwang ayt..

insy, moga bnr, ada hkmah disebalik yg terjadi.insy...

soffya cik bulan said...

peri pia,

sis, daku selalu senang dan senyum membaca komen2mu...selalu.terima ksih :)


sis, terima ksih juga sebab selalu ada utkku.spjg kite knl dri fs hingga ke sini, sudah berkali2 ku gagal dlm bercinta, tapi dirimu ttp satu...he


kau juga selalu melihat kemesraan kami di fs, mengomen dan berdoa, tp ini akhirnya terjadi.ye daku pasrah..mgkn ada yg lbh baik...insy


sis, selalu yg terbaik buat dirimu dn hubby.itu doaku, juga doamu.insy


hu..itu tdk berlaku krn daku melepak sibuk buat kerja sekolah.hoho


tkpe, maaf diterima.sbb daku juga begitu.hehe.kite sama.=p

soffya cik bulan said...

aridnihumaira,
ye..setuju.kita sering dipertemukan dgn yg salah...


p/s:tp asyik salah je saya ni jumpa..hehe

soffya cik bulan said...

helena's,

terima ksih cikhel...moga cikhel juga begitu...:)

Peri PiA said...

Amin

hehe,ku xsangka persahabatan kita berkembang hgs ke tahap ini..suke!

Ku percaya kamu dpt hadapi dugaan dgn senyuman,semoga luka dlm itu cpt sembuh


xoxo

soffya cik bulan said...

peri pia,

ye, ku juga tk sangka.tapi ku bahagia..dan sgt menghargai..he


p/s;tp kenapa bila je mahu jumpa, ku malu dan terjadi sopan.sis, jgn terpedaya...ku juga perangai jantan.hoho

Peri PiA said...

ahaks,ku pecaya apa yg ku lihat :P

safia berperangai jantan?mana mungkin..itu diri ku hee~

soffya cik bulan said...

hu...iye.nanti kau lihat sendiri.


p/s:bila lama kau kenal..:P

Peri PiA said...

lalala :P

Shafie said...

mungkin tu bkn jodoh awk :)
tp kurang2 kita sentiasa cuba yg terbaik kn.ehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SILAP MATA :)